Raport „Potrzeby i marzenia Polaków o domu”
Czym jest dom? Czy to tylko konkretny adres, czy może system wartości? Za co jesteśmy w stanie zapłacić więcej? Co sprawia, że decydujemy o wyborze tej konkretnej lokalizacji? To tylko niektóre z wielu pytań, które zadaliśmy w ramach kolejnej odsłony kampanii Opowieść o domu. Tym razem odpowiedzieli na nie respondenci biorący udział w ogólnopolskim badaniu opinii publicznej, przeprowadzonym wspólnie z Instytutem Badawczym ARC Rynek i Opinie. Jego wyniki są ważnym głosem w zainicjowanej przez nas dyskusji na temat potrzeb i marzeń Polaków w kontekście własnego domu.
Invest Komfort od początku swojej działalności na rynku mieszkaniowym stawia na jakość życia przyszłych lokatorów. Naszą wizytówką są nie tylko wdrażane przez nas standardy architektoniczne i urbanistyczne, ale również mocno uwzględniane w tym procesie potrzeby ich użytkowników – od estetycznych, po szeroko rozumiane praktyczne rozwiązania, ułatwiające im codzienne życie. Jednak nie spoczywamy na laurach. Nadal mamy rosnące ambicje kreowania własnych trendów w tym obszarze. Dlatego wspólnie z Instytutem Badawczym ARC Rynek i Opinia, zapytaliśmy reprezentatywną grupę Polek i Polaków o ich wizje i wyobrażenia na temat własnego „M”, a efektem tego jest opracowany wspólnie raport „Potrzeby i marzenia Polaków o domu”.
Z przyjemnością przedstawiamy dzisiaj jego główne wnioski.
Dom dla Polaków to bezpieczny azyl, przestrzeń, w której chcą odpoczywać i gdzie mogą się rozwijać. Dlatego aż 91% respondentów twierdzi, że chce mieć mieszkanie na własność. Tylko taka przestrzeń pozwala na dopasowanie jej funkcji do potrzeb wszystkich domowników. Własne „M” urządza się z przyjemnością i poczuciem szczęścia. Przyszli posiadacze są otwarci i doceniają udogodnienia oraz części wspólne budynków, w których zamieszkają. Uważają, że pomaga to w tworzeniu sąsiedzkiej wspólnoty. 73% respondentów planujących zakup nowego lokum, wybrałoby nowe budownictwo. Najważniejsze determinanty dopasowane do budżetu to lokalizacja – najlepiej wśród zieleni, blisko infrastruktury miejskiej i komunikacyjnej.
Z raportu jasno wynika, że definicja komfortu jest zmienna. Wiąże się to z rosnącą świadomością Polaków, którzy aktualnie poszukują wysokiej jakości w dużo szerszym kontekście niż tylko estetyka wykonania. Dziś wysoka cena za metr kwadratowy musi być uzasadniona również udogodnieniami i rozwiązaniami, wpływającymi bezpośrednio na wygodę życia. Warto podkreślić, że bez względu na wiek, status materialny czy miejsce zamieszkania, wartości związane z domem pozostają dla Polek i Polaków niezmienne – wszyscy szukamy poczucia bezpieczeństwa oraz przyjaznych do życia przestrzeni, które wypełnią tę potrzebę.
Zachęcamy do bezpłatnego pobrania pełnego raportu.